Zarząd Oddziału Wojewódzkiego
Stowarzyszenia Emerytów
i Rencistów Policyjnych w Katowicach
Jesteś tutaj Aktualności    /     Z kół terenowych...    /     ARCHIWUM    /     Rok 2018    /     Jastrzębie Zdrój.Wycieczka do Wrocławia    /     Tekst: Powiększ / Zmniejsz Drukuj stronę
Adres: ul. Lompy 19, 40-038 Katowice

Jastrzębie Zdrój.Wycieczka do Wrocławia

Wycieczka do Wrocławia

W dniu 01.09 br. Zarząd naszego Koła zorganizował wycieczkę autokarową do wrocławskiego ZOO .  Z Jastrzębia Zdroju wyjechaliśmy o godz. 6.00. Po przybyciu na miejsce o godzinie 9.00 mieliśmy zarezerwowane dla naszej grupy wejście na teren zoo, które jest najstarsze w Polsce i posiada bogatą kolekcję zwierząt. W ciągu kilku godzin mieliśmy szansę poznać rzadkie i oryginalne zwierzęta ze wszystkich kontynentów. Główną atrakcją jest Afrykarium jedyne w swoim rodzaju oceanarium prezentujące gatunki zamieszkujące Czarny Ląd od plaży Morza Czerwonego po dżunglę Kongo. Przez wiele lat wrocławskim zoo zarządzali Hanna i Antoni Gucwińscy, którzy o obyczajach mieszkańców ogrodu opowiadali w popularnym programie „Z kamerą wśród zwierząt”. Następnie o godz. 13.00 wszyscy zebraliśmy się restauracji „ Przystanek Z00”, która usytuowana jest na terenie ogrodu zoologicznego, gdzie czekał na nas pyszny obiad. W czasie wolnym zwiedzaliśmy inne atrakcje tego pięknego miasta. Jedni poszli do parku Szczytnickiego podziwiać spektakularny pokaz tańczących fontann ze starannie dobraną muzyką, efektownym oświetleniem dając niesamowite wrażenie artystyczne. Następnie udaliśmy się do ogrodów japońskich , gdzie przy współpracy z japońskimi specjalistami wszystkie zaplanowane prace, do najdrobniejszych szczegółów, odpowiadają oryginalnej japońskiej sztuce ogrodowej. Jeszcze inni wybrali się na Międzynarodową Wystawę Kotów w Hali Stulecia. O godz.17.00 bardzo zadowoleni z udanej wycieczki wyjechaliśmy w drogę powrotną do Jastrzębia Zdroju. Po drodze zatrzymaliśmy się w Krapkowicach , gdzie w restauracji „ Tawerna” czekała na nas kolacja. Zmęczeni , ale szczęśliwi oraz pełni wrażeń powróciliśmy do domów w późnych godzinach wieczornych.