Zarząd Oddziału Wojewódzkiego
Stowarzyszenia Emerytów
i Rencistów Policyjnych w Katowicach
Jesteś tutaj Aktualności    /     Z kół terenowych...    /     ARCHIWUM    /     Rok 2019    /     Cieszyn.Wycieczka Dolny Śląsk    /     Tekst: Powiększ / Zmniejsz Drukuj stronę
Adres: ul. Lompy 19, 40-038 Katowice

Cieszyn.Wycieczka Dolny Śląsk

Koło Emerytów i Rencistów Policyjnych nr 26 w Cieszynie zorganizowało w dniach od 31.05 - 2.06.2019r wycieczkę autokarową na Dolny Śląsk. Z Cieszyna wyjechaliśmy we wczesnych godzinach rannych udając się w kierunku Jaworzyny Śląskiej. Tam zwiedziliśmy największe na Dolnym Śląsku bocznice kolejowe-Muzeum Kolejnictwa. Zgromadzono na niej ponad 140 zabytkowych pojazdów kolejowych wraz z wyposażeniem zajezdni pociągów. Następnym etapem naszej wycieczki była Szklarska Poręba. Tutaj udaliśmy się do Wodospadu Szklarki -najbardziej znany wodospad w polskiej części Karkonoszy- położony na wysokości 525 m npm. Następnym celem była Świątynia Wang. Zbudowana na przełomie XII i XIII w, pochodzi z południowej Norwegii i przeniesiona w Karkonosze. Stąd udaliśmy się już do Karpacza, do pięknie położonego domu wczasowego,który był naszą bazą wypadową przez trzy dni. W dniu następnym - tj. 1,06.2019 r po obfitym i smacznym śniadaniu udaliśmy się do miasteczka Pec pod Śnieżką /Czechy/- miasteczko położone w czeskich Karkonoszach, skąd kolejką gondolową wyjechaliśmy na najwyższy szczyt Karkonoszy- graniczną Śnieżkę - 1602 m. Stąd mogliśmy podziwiać przepiękne widoki na jeszcze miejscami ośnieżone szczyty Karkonoszy i ich panoramę. Kolejnym miejscem naszej wycieczki były Kowary. Tam na terenie dawnej fabryki dywanów mogliśmy zobaczyć budowle w Muzeum Miniatur Dolnego Śląska-najważniejsze i najpiękniejsze zabytki Dolnego Śląska wykonane w skali 1 :25. Trochę zmęczeni udaliśmy się do naszej bazy noclegowej i po krótkim indywidualnym spacerze po Karpaczu mogłiśmy wreszcie odpocząć. Trzeci dzień naszej wycieczki rozpoczęliśmy od zwiedzania Zamku w Książu- jeden z najpiękniejszych Zamków w Polsce. Tak monumentalny i pięknie położony kompleks architektoniczny jest wyjątkowy w skali całej Europy. Ostatnim etapem naszej wycieczki była Świdnica. Zwiedziliśmy tam między innymi Kościół Pokoju- zabytek z listy światowej UNESCO, największa Świątynia barokowa w Europie. Jako ciekawostkę należy wspomnieć, że gospodarzami tego obiektu jest małżeństwo pochodzące ze Ślaska cieszyńskiego. Do Cieszyna wróciliśmy w godzinach wieczornych. Przez całą wycieczkę dopisywała nam przepiękna słoneczna pogoda.

Zgoda na umieszczanie zdjęć osób uwzględnionych.