Zarząd Oddziału Wojewódzkiego
Stowarzyszenia Emerytów
i Rencistów Policyjnych w Katowicach
Jesteś tutaj Aktualności    /     Z kół terenowych...    /     ARCHIWUM    /     Rok 2019    /     Jastrzębie: Rezydencja Prezydenta RP Zamek w Wiśle – Narodowy Zespół Zabytkowy - Kulig 2019    /     Tekst: Powiększ / Zmniejsz Drukuj stronę
Adres: ul. Lompy 19, 40-038 Katowice

Rezydencja Prezydenta RP Zamek w Wiśle – Narodowy Zespół Zabytkowy - Kulig 2019

W dniu 2 marca br. Zarząd naszego Koła zorganizował dla członków i sympatyków naszego Stowarzyszenia, autokarową wycieczkę do Wisły, którą rozpoczęliśmy od zwiedzenia Zamku Prezydenta RP na Śląsku Cieszyńskim, obiekt został zbudowany w latach 1929-1930 w miejscu spalonego drewnianego zameczku Habsburgów z początków XX wieku i był darem Ludu Śląskiego dla Prezydenta Rzeczypospolitej Ignacego Mościckiego. Na Rezydencję Prezydenta RP Zamek w Wiśle składają się następujące obiekty Zamek - historyczna rezydencja Prezydenta RP Ignacego Mościckiego, drewniana zabytkowa kaplica z 1909 roku, Zamek Dolny wraz z Gajówką. Przed zwiedzaniem zostaliśmy podzieleni na dwie grupy, a pani przewodnik opowiadała nam ciekawostki historyczne. Następnie przejechaliśmy na kulig do Wisły Czarne . Kulig to wspaniała zabawa i atrakcja dla wszystkich uwielbiających przyrodę i przygodę w śnieżnej scenerii. Trasa kuligu rozpoczęła się w Wiśle Czarnem, saniami zaprzężonymi w konie, przejeżdżaliśmy przez dolinę Białej Wisełki. Niesamowite wrażenie na wszystkich zrobił malowniczy krajobraz, a zwłaszcza ośnieżone wysokie świerki. Gdy dojechaliśmy do drewnianego szałasu, zwanego kolibą, czekała na nas biesiada wokół ogniska- paleniska, podczas której podawano nam przysmaki kuchni regionalnej, a także piekliśmy kiełbaski na ogniu. Grajek góralski zachęcała wszystkich do tańca i śpiewu, w atmosferze góralskiego humoru. Pani Halince z naszego Koła , która nie dawno obchodziła swój jubileusz urodzinowy , wszyscy odśpiewaliśmy " Sto lat " Jak to zwykle bywa na naszych wycieczkach czas szybko minął, a my we wspaniałych humorach powróciliśmy do domu.