Zarząd Oddziału Wojewódzkiego
Stowarzyszenia Emerytów
i Rencistów Policyjnych w Katowicach
Jesteś tutaj Aktualności    /     Z prac Zarządu Wojewódzkiego    /     ARCHIWUM    /     Rok 2013    /     Szkolenie rzeczników prasowych kół SEiRP    /     Tekst: Powiększ / Zmniejsz Drukuj stronę
Adres: ul. Lompy 19, 40-038 Katowice

Szkolenie rzeczników prasowych kół SEiRP

13 lutego br. w Katowicach zorganizowano szkolenie dla rzeczników prasowych kół SEiRP. Z inicjatywą wystąpili Edward Lesiewicz, redaktor i administrator portalu internetowego Zarządu Wojewódzkiego SEiRP (www.slask.seirp.pl) oraz Adam K. Podgórski, rzecznik prasowy ZW.

Oprócz prowadzących, uczestniczyło 8 osób: Waldemar Zygała (Gliwice), Jerzy Kryczka (Świętochłowice), Zbigniew Ziomka (Mysłowice) Piotr Budzyń (Piekary Śląskie) Henryk Szczerba (bytom), Alicja Lesiewicz ( Czechowice-Dziedzice), Marek Adamczyk (Zabrze) i Ireneusz Okrasa (Chorzów). Chętnych było znacznie więcej, jednak z racji rozmaitych obowiązków i zajęć, nie mogli przybyć w wyznaczonym terminie.

Program obejmował szereg istotnych zagadnień, dotyczących: roli rzecznika prasowego koła SEiRP; współpracy z mediami lokalnymi na rzecz tworzenia wizerunku koła; działalności informacyjnej wewnątrz koła i stowarzyszenia; współpracy z rzecznikiem prasowym ZW i redaktorem witryny internetowej oraz z rzecznikami policyjnymi.

Na spotkaniu omówiono podstawowe narzędzia komunikacji: informację prostą informację poszerzoną. Przypomniano regułę siedmiu złotych pytań oraz zasady tworzenia tytułu, leadu i rozwinięcia zgodnie z konstrukcją „odwróconej piramidy”. Podkreślono, o czym w kołach najczęściej się zapomina, że komunikat dobry, mający szanse na opublikowanie, to komunikat aktualny, neutralny, obrazowy, konkretny, zwięzły, zawierający elementy bliskości piszącego z tematem, a ponadto przedstawiony w odpowiedniej formie: dobrze sformatowany, przejrzysty i logicznie poukładany, zilustrowany dobranymi zdjęciami.

Uczestnicy z zainteresowaniem zapoznali się z podstawami tworzenia innych drobnych form dziennikarskich jak: mini–reportaż; mini-wywiad; prezentacja wypowiedzi wybranej osoby na aktualny temat; mini-dyskusja; polemika czy recenzja – ze wskazaniem, że właśnie te formy są szczególnie pożądane dla przedstawienia sylwetek ludzi stowarzyszenia: działaczy obywatelskich, działaczy samorządowych, twórców, artystów, kolekcjonerów, hobbistów, sportowców itp.

Adam K. Podgórski skupił się na stronie warsztatowej przekazu, wskazując na przykładzie wybranych korespondencji, najbardziej negatywne cechy przesyłanej „twórczości”, czyli przesadzanie z czołobitnością wobec prezesów i komendantów, z tytułomanią, używaniem wyświechtanych frazesów, śmieszącym patosem, kwiecistym a pustym gadulstwem i nieprzestrzeganiem cnót ortografii.

Edward Lesiewicz przedstawił zasady publikowania materiałów na stronie internetowej, podkreślając znaczenie komunikacji e-mailowej wpływającej wydatnie na przyspieszenie wymiany informacji a co za tym idzie jej aktualności.. Obustronna, ożywiona dyskusja obfitowała w wymianę poglądów zarówno ze strony osób od dawna spełniających należycie role rzecznikowi prasowych jak i adeptów rozpoczynających przygodę z tą funkcją. 

Wszyscy uczestnicy otrzymają certyfikaty potwierdzające udział w szkoleniu i nabycie pożądanych umiejętności PR-owskich.

Tekst i zdjęcia AKP

 
 
 

Projekt i wykonanie: InforpolNET