ZARZĄD WOJEWÓDZKI
Stowarzyszenia Emerytów
i Rencistów Policyjnych w Katowicach
Jesteś tutaj Aktualności    /     Z kół terenowych...    /     ARCHIWUM    /     Rok 2015    /     PIEKARY ŚLĄSKIE: Powrót do przeszłości    /     Tekst: Powiększ / Zmniejsz Drukuj stronę
Adres: ul. Lompy 19, 40-038 Katowice

PIEKARY ŚLĄSKIE: Powrót do przeszłości

Współpraca pomiędzy Kołami SEiRP w Lublińcu i Piekarach Śląskich zaowocowała wspólnym wyjazdem w dniu 24 maja do Muzeum PRL-u w Rudzie Śląskiej.
Dbając o szczegóły, na wycieczkę pojechaliśmy zabytkowym autobusem SKODA 706 RTO CAR wyprodukowanym w 1970 roku a odbudowanym z dbałością o szczegóły w 2005 roku. W Polsce w latach sześćdziesiątych za sprawą kupna licencji te popularne „ogórki” zdominowały nasze drogi.
Na miejscu zwiedziliśmy „Kapsułę czasu” przenosząc się do PRL-owskich czasów . Można tu wszystkiego dotknąć, otwierać szafki i szuflady znajdując przedmioty które wtedy wszyscy mieli: maszynki do golenia na żyletki nylonowe siatki na zakupy, szklane syfony, papierosy „SPORT” , proszek IXI czy płatki mydlane. W „kinie” z charakterystycznymi drewnianymi krzesłami obejrzeliśmy Polską Kronikę Filmową. Przypomnieliśmy sobie dawne odbiorniki radiowe i
telewizyjne, oraz pojazdy jedno i dwukołowe. Duże wrażenie zrobiły resztki porozbijanych monumentalnych pomników lat powojennych oraz sprzęt wojskowy Muzeum Techniki Militarnej z Bytomia.  Po zakończeniu zwiedzania udaliśmy się do Chorzowa gdzie w restauracji „POD DZWONEM” w klimacie lat 70 tych zjedliśmy smaczny obiad. Na zakończenie wycieczki zwiedziliśmy piekarski Kopiec Wyzwolenia