ZARZĄD WOJEWÓDZKI
Stowarzyszenia Emerytów
i Rencistów Policyjnych w Katowicach
Jesteś tutaj Aktualności    /     Z kół terenowych...    /     ARCHIWUM    /     Rok 2016    /     JASTRZĘBIE ZDRÓJ : Słowacja ,Czechy, Austria … z IPA Region Jastrzębie Zdrój    /     Tekst: Powiększ / Zmniejsz Drukuj stronę
Adres: ul. Lompy 19, 40-038 Katowice

JASTRZĘBIE ZDRÓJ : Słowacja ,Czechy, Austria … z IPA Region Jastrzębie Zdrój

W dniach 18-21.08.br. do autokarowej wycieczki z członkami i sympatykami IPA dołączyli członkowie i sympatycy z naszego Stowarzyszenia. Wyjazd ten zbiegł się 10-tą rocznicą, którą obchodzi IPA Region Jastrzębie Zdrój po reaktywacji. Zwiedzanie rozpoczęliśmy od Bratysławy stolicy Słowacji. Zwiedziliśmy Wzgórze Zamkowe z siedzibą prezydenta, parlament, Katedrę św. Marcina, Bramę Michalską, a także Pałac Biskupów Ostrzyhomskich oraz wiele innych atrakcji. Po dniu pełnym wrażeń pojechaliśmy do hotelu „Chopin” na obrzeżach Bratysławy, gdzie zostaliśmy rozlokowani w pięknych klimatyzowanych pokojach. Wieczorem udaliśmy się do restauracji, gdzie w stylowej scenerii przygotowano dla nas kolację regionalnej kuchni słowackiej, a miejscowe trunki zachęciły nas do dobrej zabawy w rytmie muzyki disco z lat 80 - tych. Następny dzień po śniadaniu rozpoczęliśmy od rejsu statkiem po Dunaju. Statki wypływają z bratysławskiego portu pasażerskiego, który znajduje się w centrum miasta. Po wprowadzeniu strefy Schengen, po miedzy Bratysławą i Wiedniem funkcjonuje system komunikacji publicznej, jest to wygodne nie tylko dla turystów, ale także mieszkańców słowackiej stolicy dojeżdżających do pracy w Austrii. Po dotarciu do Wiednia miasta, które jest wymarzonym miejscem dla miłośników historii, architektury i sztuki, czekała na nas pani przewodnik. Odwiedziliśmy dom, Hudertwassera, który jest atrakcją turystyczną Wiednia. Ta, kilkupiętrowa kamienica, wyróżnia się na tle pozostałych budynków swoimi barwami, kształtami oraz brakiem linii prostych i symetrii. Autorem tego projektu jest austriacki architekt Friedrich Stowasser. Następnie odwiedziliśmy  rezydencje cesarską, operę, Muzeum Historii Natury, Parlament, Kościół Wotywny, Ratusz, oraz Katedrę Św. Szczepana, która jest z symboli austriackiej stolicy. Wysłuchaliśmy też legendy otaczającej do dzisiaj postać Elżbiety, cesarzowej Austrii zwanej Sisi, która była piękną, tajemniczą i tragiczną postacią australijskiego dworu cesarskiego do końca XIX. W czasie wolnym mogliśmy swobodnie pospacerować po wiedeńskich uliczkach. W kolejny dzień naszej wycieczki podzieliliśmy się na dwie grupy, jedni wybrali największy kompleks basenowy Aquapark Moravia, inni pozostali w pięknym, malowniczym miasteczku Mikulovie, gdzie znajduje się wspaniały zamek barokowy, a otaczające go piękne ogrody są jedne z największych w Republice Czeskiej. Pełni wrażeń powróciliśmy do Bratysławy gdzie czekała na nas obiadokolacja i pożegnalny nocleg w hotelu. W ostatni dzień naszej wycieczki w drodze powrotnej zatrzymaliśmy się w kompleksie pałacowym Valtice – Lednice w Czechach. Ten zespół pałacowo-parkowy został wpisany na listę UNESCO i do dzisiaj jest nazywany Ogrodem Europy, a zamek czaruje swoim pięknem, zarówno stroną zewnętrzną, jak i przepięknymi komnatami. Zmęczeni, ale bardzo szczęśliwi z udanej wycieczki powróciliśmy do domów.