ZARZĄD WOJEWÓDZKI
Stowarzyszenia Emerytów
i Rencistów Policyjnych w Katowicach
Jesteś tutaj Aktualności    /     Z kół terenowych...    /     ARCHIWUM    /     Rok 2018    /     JASTRZĘBIE ZDRÓJ: Wycieczka do Pszczyny    /     Tekst: Powiększ / Zmniejsz Drukuj stronę
Adres: ul. Lompy 19, 40-038 Katowice

JASTRZĘBIE ZDRÓJ: Wycieczka do Pszczyny

ŻUBRY. OGRODY, WAROWNIA

W dniu 02.06. br. Zarząd naszego Koła zorganizował autokarową wycieczkę dla członków i sympatyków Naszego Koła, która cieszyła się dużym zainteresowaniem. Tym razem zorganizowana wycieczka miała charakter typowo relaksacyjny. Ponieważ nie musieliśmy wyjeżdżać daleko, aby odwiedzić okoliczne atrakcje. O godz. 9.00 po dojechaniu do Pszczyny odwiedziliśmy Pokazową Hodowlę Żubrów, która położona jest na terenie zabytkowego Parku Pszczyńskiego, w części zwanej „Park Zwierzyniec”. Podziwialiśmy nie tylko żubry, ale także sarny, jelenie ,daniele, muflony, a także różne gatunki ptaków jak pawie, łabędzie, kaczki , gęsi i wiele różnych zwierząt. Odwiedziliśmy ekspozycję fauny i flory ziemi pszczyńskiej. Następnie udaliśmy się do Warowni koło Pszczyny, która przypomina zamek, jaki ponoć parę wieków temu tam był wybudowany, a potrawy tam podawane tworzą Szlak Kulinarny Śląskich Smaków. Sama Warownia z zewnątrz robi wrażenie, a wewnątrz jest także, co zwiedzać, poza tym wokół restauracji odbywa się wiele atrakcji dla dzieci jak i dorosłych, którą prowadzą animatorzy. O godz. 12.30 mieliśmy podany wytrawny obiad w kamionkowej zastawie pod czas, którego wystąpili tancerze prezentując średniowieczne tańce. Po obiedzie zwiedzaliśmy to wyjątkowe miejsce, a pan przewodnik opowiadał nam ciekawe historie. Następnie autokarem podjechaliśmy do Ogrodów Kapias , które jest pełne zapachów, kolorów i wyjątkowych roślin. Ogrody te podzielone są tematycznie , a także na pory roku. Jest tam ogród wiejski, romantyczny, japoński, angielski itp. Są oczka wodne, fontanny, piękne tarasy widokowe. A dla chętnych , którym spodobały się rośliny mogli zakupić je na miejscu. Wycieczka była by bardziej udana, gdyby pogoda nie spłatała nam figla… zaczął padać deszcz. Więc niestety z przyczyn od nas niezależnych wcześniej niż planowaliśmy wycieczka dobiegła końca. My jak zwykle po mimo wszystko zadowoleni i we wspaniałych humorach wróciliśmy do domu.