Zarząd Oddziału Wojewódzkiego
Stowarzyszenia Emerytów
i Rencistów Policyjnych w Katowicach
Jesteś tutaj Aktualności    /     Z kół terenowych...    /     ARCHIWUM    /     Rok 2019    /     Jastrzębie:Wycieczka do Krynicy-Zdroju    /     Tekst: Powiększ / Zmniejsz Drukuj stronę
Adres: ul. Lompy 19, 40-038 Katowice

Jastrzębie:Wycieczka do Krynicy-Zdroju

Wycieczka do Krynicy-Zdroju

W dniu 10 - 12 maja br. Zarząd naszego Koła zorganizował wycieczkę autokarową do Krynica-Zdrój . Z Jastrzębia Zdroju wyjechaliśmy o godz. 8.00. Najpierw dojechaliśmy do Muszyny ,która ma status miejscowości uzdrowiskowej z licznymi rozlewniami wód mineralnych, znajdują się tam pijalnie wody mineralnej, sanatoria uzdrowiskowe oraz parki. Zwiedzanie rozpoczęliśmy od Ogrodów Biblijnych w Muszynie , mają ekumeniczny charakter i są nową atrakcją turystyczną Muszyny. Ogrody Biblijne są miejscem medytacji, modlitwy, dialogu oraz wypoczynku. Następnie udaliśmy się na obiad do restauracji w Muszynie , gdzie zaserwowano nam pstrąga. Po lekkim odpoczynku i nie zbyt sprzyjającej deszczowej pogodzie , niektórzy z nas wybrali się zwiedzić Ogrody Zmysłów, inaczej zwane Ogrodami Sensorycznymi, które przystosowane są do odpoczynku na łonie natury, ale przede wszystkim do celów terapeutycznych i edukacyjnych. Ogrody Zmysłów w Muszynie podzielone są na osiem stref. Strefa zdrowia – znajdują się tutaj urządzenia do ćwiczeń na świeżym powietrzu. Strefa zapachu – na tym obszarze rośliny dobrane są w taki sposób, by natężenie zapachów było jak najbardziej intensywne. Strefa dźwięku- gdzie świergot ptaków, szmer wody ze strumienia, chrzęst żwiru pod nogami został tak dobrane, aby w tworzyć się wokół nas dźwięki. Strefa zapachowo-dotykowa – w tej części ogrodu wykorzystujemy równocześnie zmysł dotyku i węchu. Strefa smaku – rosną tu krzewy i drzewa owocowe, co pozwala na obserwację rocznej wegetacji roślin. Strefa wzroku – powoduje ,że całe ogrody, tworzą mozaikę pięknego, naturalnego krajobrazu Popradzkiego Parku Krajobrazowego. Strefa Afrodyty – jej patronką jest grecka bogini miłości, Afrodyta, która podlewa rajskie jabłonie, sadzone tutaj przez pary nowożeńców jest symbolem dobrobytu, szczęścia i miłości młodych ludzi i nie tylko. Po tych wielkich doznaniach duchowych i zmysłowych, pojechaliśmy do hotelu " Amadeusz " w Krynicy Zdrój gdzie zostaliśmy rozlokowani w pięknych pokojach. Do wieczora mieliśmy czas wolny. Zwiedzaliśmy w Krynicy " Muzeum Zabawek "Bajka" , które jest magicznym miejscem, gdzie nasze dzieci i wnuki z radością i zdumieniem odkrywają zabawki swoich rodziców i dziadków. Spacerowaliśmy po Deptaku , gdzie można usiąść, odpocząć, wypić kawę lub zjeść coś dobrego w pobliskich kawiarenkach. Serce Krynicy jest Nowy i Stary Dom Zdrojowy i Pijalnia wód mineralnych, gdzie odbywają się imprezy muzyczne, koncerty Jana Kiepury, które na długo pozostają w pamięci... Wieczorem wszyscy uczestnicy wycieczki zostali zaproszenie na biesiadę przy kapeli góralskiej, a zabawa trwała do późnych godzin wieczornych. Następnego dnia po śniadaniu odwiedziliśmy Muzeum Pszczelarstwa w Kamiennej należącego do Emilii i Jacka Nowaków. Znajdują się tu dwie ekspozycje: historyczna-związana z pszczelarstwem i osobą ks. dra Henryka Ostacha-kapłana i pszczelarza. W ramach prezentowanej wystawy, znajdują się tu narzędzia pszczelarskie, pochodzące z różnych okresów historycznych, jak też ule, a także Zagrodę Bartnik-skansen uli figuralnych oraz rzeźb, wśród których znaleźć można figurę patrona pszczelarzy św. Ambrożego. W sklepiku obok pasieki można było zakupić miodowe produkty, a w karczmie zostaliśmy poczęstowani pysznymi miodami pitnymi. Po powrocie do hotelu i zjedzeniu obiadu, zarządzono czas wolny. Jedni ponownie wybrali się na deptak krynicki, inni zwiedzili Górę Parkową. W ostatnim dniu naszej wycieczki po śniadaniu jeszcze raz poszliśmy odwiedzić zakątki Krynicy , a po obiedzie z żalem , ale szczęśliwi z pięknie spędzonego wspólnie czasu, powróciliśmy do Jastrzębia Zdroju.