ZARZĄD WOJEWÓDZKI
Stowarzyszenia Emerytów
i Rencistów Policyjnych w Katowicach
Jesteś tutaj Aktualności    /     Z kół terenowych...    /     ARCHIWUM    /     Rok 2017    /     CIESZYN : Wycieczka do Krynicy.    /     Tekst: Powiększ / Zmniejsz Drukuj stronę
Adres: ul. Lompy 19, 40-038 Katowice

CIESZYN : Wycieczka do Krynicy.

W dniach od 29.09.-1.10.2017 członkowie cieszyńskiego Koła Emerytów i Rencistów Policyjnych przebywali na wycieczce w Krynicy Zdroju i w Górach Levockich
na Słowacji. Z Cieszyna wyjechaliśmy o godz. 7.00 udając się w kierunku Krakowa. Bochni i Nowego Wiśnicza. W drodze zatrzymaliśmy się na śniadanie przygotowane we własnym zakresie. W Wiśniczu po krótkim spacerze po mieście, zwiedziliśmy Zamek - Warownię -pierwsze notki o niej pochodzą z roku 1396.
Następnie udaliśmy się dalej w kierunku Krynicy przejeżdżając przez Lipnicę Murowaną-znaną z konkursu palm wielkanocnych, przez chwilę zatrzymując się na dziedzińcu kościoła słynącego z tego konkursu. W Krynicy po zakwaterowaniu się w jednym z hoteli w Centrum Uzdrowiska udaliśmy się na spacer po mieście, odwiedzając liczne pijalnie wód mineralnych. Od godz.19.00 - 22,00 zorganizowano dla nas uroczysta kolację, w czasie której bawił nas "regionalny grajek". W dniu następnym, po śniadaniu udaliśmy się na Słowację w Góry Levockie. Panoramę tych widokowych gór, a także ośnieżonych szczytów Tatr podziwialiśmy z okien autokaru. Tak przejechaliśmy prawie 220 km. Zwiedziliśmy również miasto Stara Lubowna, centrum północnego Spiszu. które leży w dolinie rzeki Poprad, a w nim Zamek Lubownia, który powstał na przełomie XIII i XIV wieku i góruje nad miastem. W trzecim dniu wycieczki wyjechaliśmy kolejką linowo-terenową na Górę Parkową-szczyt mający 741 m. Park na jej stokach był doskonałym terenem spacerowym i widokowym. Po powrocie do centrum miasta niektórzy zeszli szlakiem turystycznym zwiedziliśmy Muzeum Nikifora. Zgromadzono tu obrazy i pamiątki po słynnym malarzu prymitywiście żyjącym i tworzącym w latach1895 - 1968, w Krynicy Zdroju. Ostatnim etapem naszej wycieczki była miejscowość Kamianna w powiecie nowosądeckim. Tu zwiedziliśmy duży ośrodek pszczelarski znany z dużej produkcji miodu i produktów pszczelich wraz z Muzeum Pszczelarstwa. Po dokonaniu zakupów udaliśmy sie w drogę powrotną do Cieszyna gdzie przybyliśmy około godz. 22.00.Humory dopisywała , nie wspomnę już o doskonałych warunków atmosferycznych - typowa złota jesień.