ZARZĄD WOJEWÓDZKI
Stowarzyszenia Emerytów
i Rencistów Policyjnych w Katowicach
Jesteś tutaj Aktualności    /     Z kół terenowych...    /     ARCHIWUM    /     Rok 2017    /     PIEKARY ŚLĄSKIE : Wycieczka do Sandomierza    /     Tekst: Powiększ / Zmniejsz Drukuj stronę
Adres: ul. Lompy 19, 40-038 Katowice

PIEKARY ŚLĄSKIE : Wycieczka do Sandomierza

W dniach 22 – 24 września 2017 r udaliśmy się na wycieczkę do Sandomierza. Ruszyliśmy rano z przed budynku Komendy Miejskiej Policji w Piekarach Śląskich udając się do Jędrzejowa gdzie zwiedziliśmy Opactwo Cystersów. Następnie pojechaliśmy do Sandomierza gdzie po 30 minutowym rejsie po Wiśle w trakcie którego mieliśmy możliwość podziwiania miasta od strony wschodniej udaliśmy się na spacer z przewodnikiem. Słuchając opowieści o historii miasta podziwialiśmy zamek , katedrę, bramę opatowską i podziemne korytarze otaczających rynek kamienic. Oczywiście znalazł się czas na pierogi, kawę i spacer po rynku. Następnie udaliśmy się do Wojciechowa do pensjonatu Biały Lew, gdzie po kolacji mogliśmy popływać w basenie. Następnego dnia po śniadaniu zwiedziliśmy ZOO, którego główną atrakcją był oczywiście biały lew. Po przejeździe do Nałęczowa zwiedziliśmy z przewodniczką park zdrojowy a następnie udzliśmy się do Kazimierza Dolnego o którym opowiadać nie trzeba bo kto raz tam był – napewno powróci a kto Kazimierza nie zwiedzał, koniecznie musi się tam udać. Wieczorem dojechaliśmy do Ostrowca Świętokrzyskiego gdzie nocowaliśmy w dawnym hotelu Gromada. Nazwa się zmieniła ale hotel nie – PRL lat 70 tych. W niedzielę po śniadaniu udaliśmy się do na zwiedzanie Opatowa a następnie do pałacu w Baranowie Sandomierskim. W drodze powrotnej jeszcze raz zatrzymaliśmy się na kolację w Jędrzejowie i w godzinach wieczornych bezpiecznie powróciliśmy do Piekar Śląskich.