ZARZĄD WOJEWÓDZKI
Stowarzyszenia Emerytów
i Rencistów Policyjnych w Katowicach
Jesteś tutaj Aktualności    /     Z kół terenowych...    /     ARCHIWUM    /     Rok 2016    /     CIESZYN: Wycieczka na ziemię kielecką.    /     Tekst: Powiększ / Zmniejsz Drukuj stronę
Adres: ul. Lompy 19, 40-038 Katowice

CIESZYN: Wycieczka na ziemię kielecką.

W dniach od 23 -25.09.2016 r. liczna grupa członków cieszyńskiego Koła nr 26 wraz z najbliższymi, kolegami z jastrzębskiego Koła oraz sympatykami przebywała na malowniczej ziemi kieleckiej. Z Cieszyna wyjechaliśmy we wczesnych godzinach rannych, po krótkim postoju na trasie, spożyliśmy we własnym zakresie przygotowane śniadanie, by następnie ruszyć w dalszą drogę . Zatrzymaliśmy się w Jędrzejowie. Tu zwiedziliśmy bardzo bogatą wystawę wszystkich rodzajów zegarów. Następnym etapem były Chęciny, gdzie zwiedziliśmy ruiny zamku, a z wieży widokowej podziwialiśmy piękne okolice leżące u podnóża ruin. Z Chęcin udaliśmy się do Kielc. Tu z przewodnikiem zwiedzaliśmy miasto, między innymi: Górę Kadzielnicę, Wzgórze Zamkowe z Pałacem Biskupów Krakowskich, Centrum miasta z Rynkiem oraz ul Sienkiewicza-najdłuższą ulicą Kielc z przepięknym pomnikiem H. Sienkiewicza. Z Kielc udaliśmy się do pensjonatu „Jodełka" do Św. Katarzyny usytuowanego u podnóża Góry Łysica .
Po rozlokowaniu się w pokojach udaliśmy się na kolację do szałasów rozlokowanych przed pensjonatem. Serwowano tam dania regionalne, ciasta, na ognisku każdy mógł
upiec sobie kiełbasek do syta. Przy dźwiękach regionalnej kapeli wszyscy bawili się do późnych godzin wieczornych.
Następnego dnia w godzinach rannych zwiedziliśmy Galerię "Tajemnice Klejnotów", a następnie udaliśmy się w kierunku Św. Krzyża-symbolu Gór Świętokrzyskich. Tam "Drogą Królewską" wyjechaliśmy Kolejką Świętokrzyską na Św. Krzyż. Tu zwiedziliśmy między innymi Muzeum Świętokrzyskiego Parku Narodowego, z platformy widokowej podziwialiśmy Gołoborze oraz przepiękna panoramę u podnóża Św. Krzyża. W drodze do pensjonatu zwiedziliśmy Nową Sól i Bodzentyn. Co bardziej wytrwali z pod pensjonatu "Jodełka" wyszli na Łysicę by po około 2 godz. powrócić do pensjonatu, gdzie na wszystkich oczekiwała smaczna kolacja. W ostatnim dniu naszej wycieczki po śniadaniu udaliśmy się w kierunku Jaskini Raj-uznawana za jedną z najpiękniejszych jaskiń w Polsce. Zwiedziliśmy Jaskinie wraz z Centrum Neondertalczyka. Następnym etapem naszej wycieczki była miejscowość Tokarnia, gdzie zwiedziliśmy Muzeum Wsi Kieleckiej. W drodze powrotnej do Cieszyna ponownie zatrzymaliśmy się w Jędrzejowie, gdzie spożyliśmy naprawdę "niedzielny obiad".
Około godz. 20.00 wróciliśmy do Cieszyna w radosnych nastrojach ze wspólnie spędzonego czasu, planując już podobny "wypad" w roku 2017.