ZARZĄD WOJEWÓDZKI
Stowarzyszenia Emerytów
i Rencistów Policyjnych w Katowicach
Jesteś tutaj Aktualności    /     Z kół terenowych...    /     ARCHIWUM    /     Rok 2017    /     JASTRZĘBIE ZDRÓJ : Wycieczka do Międzybrodzia Bialskiego    /     Tekst: Powiększ / Zmniejsz Drukuj stronę
Adres: ul. Lompy 19, 40-038 Katowice

JASTRZĘBIE ZDRÓJ : Wycieczka do Międzybrodzia Bialskiego

W dniu 20.05 – 21.05 br. Zarząd naszego Koła zorganizował wycieczkę autokarową do Międzybrodzia Bialskiego, w której wzięło udział liczne grono członków i sympatyków naszego Stowarzyszenia. Z Jastrzębia Zdroju wyjechaliśmy o godz. 8.00. Zwiedzanie rozpoczęliśmy od Elektrowni Szczytowo-Pompowej Porąbka-Żar w Międzybrodziu Bialskim, która jest wysokospadową elektrownią podziemną, zlokalizowaną w przepięknym miejscu, w bliskości gór i jeziora, co sprawia, że jest jedyną w swoim rodzaju atrakcją turystyczną. W trakcie wycieczki mogliśmy zobaczyć jak działa zakład, a przewodnik opowiadał nam o szczegółach technicznych, oraz różne ciekawostki związane z historią elektrowni. Następnie udaliśmy się do Ośrodka  Wypoczynkowo – Rekreacyjnego „Silesia” gdzie zostaliśmy rozlokowani w pokojach dwuosobowych . O godzinie 14.00 po obiedzie zarządzono czas wolny. Jedni wybrali się na Górę Żar , drudzy wybrali spacer nad Jezioro Międzybrodzkie. O godz. 19.00 wszyscy zebraliśmy się na wspólne biesiadowanie przy grillu, gdzie w miłej atmosferze przy muzyce smakowaliśmy potraw kuchni regionalnej do późnych godzin nocnych. Kolejnego dnia po śniadaniu, wyjechaliśmy do malowniczo położonego miejsca w Tresnej, gdzie w wyniku wybudowania zapory powstał zbiornik wodny nazwany Jeziorem Żywieckim o powierzchni 1000 ha.  Na przystani wodnej na Zaporze zorganizowano dla naszej grupy rejs statkiem. Podczas wycieczki dowiedzieliśmy się wielu ciekawostek o tym pięknym regionie, oraz zobaczyliśmy wiele atrakcji przyrodniczych. Przed wyjazdem do Międzybradzia i naszego hotelu gdzie czekał na nas obiad , mile i wesoło spędziliśmy czas w „Zajeździe„ na Zaporze . Po obiedzie o godz. 15.00 wyruszyliśmy w drogę powrotną . Czas szybko zleciał , pogoda w miarę się udała , a my w doskonałych humorach powróciliśmy do domów.