ZARZĄD WOJEWÓDZKI
Stowarzyszenia Emerytów
i Rencistów Policyjnych w Katowicach
Jesteś tutaj Aktualności    /     Z kół terenowych...    /     ARCHIWUM    /     Rok 2016    /     JASTRZĘBIE ZDRÓJ : Zakopane - Spływ Dunajcem     /     Tekst: Powiększ / Zmniejsz Drukuj stronę
Adres: ul. Lompy 19, 40-038 Katowice

JASTRZĘBIE ZDRÓJ : Zakopane - Spływ Dunajcem

W dniach 11-12 czerwca br. Zarząd Koła SEiRP w Jastrzębiu Zdroju zorganizował autokarową wycieczkę do Zakopanego. Po drodze odwiedziliśmy Sanktuarium Maryjne w Ludźmierzu, które otacza piękny ogród różańcowy, powstały w podzięce Ojcu Świętemu za modlitwę różańcową, którą odmówił 7 czerwca 1997.

Po przybyciu do pensjonatu "Stachoń" w Poroninie rozlokowani zostaliśmy w pokojach. Po obiedzie zarządzono czas wolny… Niektórzy uczestnicy wycieczki pozostali w Poronnie, podziwiając miejscowe atrakcje, a reszta grupy wybrała się autokarem do Zakopanego. Jedni chcieli odwiedzić Krupówki, gdzie w połowie ulicy rozciąga się przepiękny widok na Giewont, inni zwiedzili Cmentarz Zasłużonych na Pęksowym Brzyzku , gdzie pochowani są wybitni i zasłużeni ludzie dla Zakopanego, Tatr i Podhala.

Po powrocie do pensjonatu czekała na nas kolacja w szałasie góralskim, gdzie na kamiennym paleniskiem pieczono kiełbaski, gospodarze serwowali nam przysmaki kuchni regionalnej, a my w rytmach góralskiej muzyki bawiliśmy się do późnych godzin wieczornych.

Następnego dnia po śniadaniu wyjechaliśmy na spływ przełomem Dunajca, największą atrakcję Pienińskiego Parku Narodowego. Czekali na nas flisacy na tratwach. Niesamowita przygoda, przepiękne widoki i wspaniały kontakt z przyrodą zrobił na wszystkich ogromne wrażenie, a flisacy, byli mistrzami w opowiadaniu kawałów i zabawiali nas nimi przez całą drogę. Po dotarciu do Szczawnicy udaliśmy się do autokaru i pojechaliśmy zwiedzić zamek w Nidzicy, który pochodzi z pierwszej połowy XIV wieku. Z tarasu zamkowego rozciąga się piękny widok na Zaporę Czorsztyn - Nidzica.

Zamek niedzicki był plenerem wielu filmów, między innymi serialu „Janosik” oraz „Wakacje z duchami”, a pani przewodnik oprowadzając nas po zamku opowiadała bardzo zabawne historie.

Zmęczeni, ale pełni wrażeń powróciliśmy do pensjonatu w Poroninie gdzie czekała na nas obiadokolacja. O godzinie 18.00 wyjechaliśmy w drogę powrotną, w radosnych nastrojach ze wspólnie spędzonego czasu.