Zarząd Oddziału Wojewódzkiego
Stowarzyszenia Emerytów
i Rencistów Policyjnych w Katowicach
Jesteś tutaj Aktualności    /     Z kół terenowych...    /     Cieszyn koło nr 26: Wycieczka do Zamościa i na Roztocze    /     Tekst: Powiększ / Zmniejsz Drukuj stronę
Adres: ul. Lompy 19, 40-038 Katowice

Cieszyn koło nr 26: Wycieczka do Zamościa i na Roztocze

Wycieczka do Zamościa i na Roztocze

W dniach od 17-19.06.2022r emeryci z Koła Emerytów i Rencistów Policyjnych nr 26 w Cieszynie wraz z sympatykami przebywali na wycieczce, poznając Zamość oraz piękne Roztocze. Wyjazd nastąpił w dniu 17.06.2022r we wczesnych godzinach rannych. Po trzech godzinach jazdy " zarządzono " postój na przydrożnym parkingu aby już tradycyjnie na naszych wycieczkach skonsumować przygotowane wcześniej śniadanie. Program wycieczki zaczęliśmy realizować od miejscowości SZCZUCIN. Tam zwiedziliśmy Muzeum Drogownictwa - poświęcone historii i technikom budowy dróg oraz zobaczyliśmy unikalną ekspozycje maszyn drogowych od najstarszych do niemal współczesnych. Następnym etapem wycieczki był ZWIERZYNIEC. Tutaj z kolei zwiedziliśmy budynki dawnej ordynacji Zamoyskich, staw kościelny wraz z kościołem na wodzie. Tutaj również zwiedziliśmy Browar "Zwierzyniecki"-jeden z najstarszych browarów w Polsce, którego historia sięga 1806r. Zwiedzanie zakończyliśmy degustacją piwa. Około godz. 18.oo trochę już zmęczeni dotarliśmy do Hotelu na przedmieściach Zamościa. Drugi dzień po śniadaniu, udaliśmy się do miejscowości RUSZÓW. Tam zwiedziliśmy Olejarnię Świąteczną, która jest małym zakładem produkującym olej metodą sprzed 100 lat oraz niewielki skansen olejarski. Po dokonaniu zakupów- oleju, miodu z kwiatów fasoli udaliśmy się na spacer ścieżką "szumy nad Tanwią"- nad rzeką na której znajduje się 47 progów /małych wodospadów zwanych szumami/. Po krótkim odpoczynku w Barze " U Gargamela" udaliśmy się do SZCZEBRZESZYNA, aby przywitać się z Chrząszczem. Następnie udaliśmy się w kierunku Zamościa określanego " Perłą renesansu" lub "Padwą Północy". Zwiedzanie rozpoczęliśmy spacerem po Starówce, następnie zwiedziliśmy Rynek Wielki z Ratuszem -jeden z najpiękniejszych placów w Europie, dawne mury obronne i inne zabytki. Po powrocie do hotelu, spożyciu kolacji zasiedliśmy przy wieczornym ognisku. W trzecim dniu zwiedziliśmy dawny zespół klasztorny Cystersów w KOPRZYWNICY -było to najbardziej wysunięte opactwo cystersów w Europie. Ostatnim etapem naszej wycieczki był BARANÓW SANDOMIERSKI. Zwiedziliśmy tu Zamek, jedną z najpiękniejszych siedzib arystokratycznych w Polsce. Budowlę otacza ogród w stylu francuskim, który szczególnie pięknie prezentuje się w sezonie letnim. Zwiedzanie zakończyliśmy obiadem w zamkowej restauracji. Wycieczkę zakończyliśmy w godzinach wieczornych, zadowoleni, lecz trochę zmęczeni.